بیش از 25 هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر نیازمند مقاوم سازی است

تاریخ ارسال : 1402/05/25

بیش از 25 هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر نیازمند مقاوم سازی است

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهرگفت:از مجموع 74 هزار و 11 واحد مسکونی روستایی این استان 28هزارو 866 واحد نیازمند مقاوم سازی است.

مهدی فخرایی در نشست خبری اظهار کرد: براساس آمارها ۶۱ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان بوشهر مقاوم سازی شده که این رقم ۱۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.


وی افزود: از سال ۸۴ کار مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از محل تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کشور آغاز شد و سهم استان بوشهر از این طرح مقاوم سازی سالانه ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: آمارها نشان می‌دهد تنها ۳۹ درصد از واحدهای روستایی این استان هنوز زیر پوشش طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی قرار نگرفته‌اند که تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

وی یادآورشد: با اجرای طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی؛ خانه‌های روستایی با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی و رعایت ضوابط فنی و مهندسی و استفاده از توان ناظران فنی مجموعه بنیاد مسکن از نعمت داشتن واحدهای مسکونی مقاوم برخوردار هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون استفاده از نظارت فنی بنیاد مسکن در روستاها از جمله مشکلاتی است که جلوگیری از استمرار این رویه نیازمند همکاری بیشتر دهیاران است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر از محل اعتبارات پارسال سه هزار و ۹۴۸ واحد مسکونی روستایی در این استان موفق به جذب تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی شده‌اند و این واحدهای مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در دست اجرا هستند.

ساخت ۲هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی مددجویی

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر از محل تفاهم‌نامه‌های بنیاد مسکن با نهادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، برنامه و بودجه، مددجویی و بهزیستی ۲هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در استان توسط این نهاد در دست ساخت است.

فخرایی اظهار کرد: سهم این استان از تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با بنیاد مستضعفان ۵۶۵ واحد مسکونی است که تاکنون ۵۲۵ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده که از این شمار ۵۰۳ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

وی افزود: همچنین عملیات پی کنی ۵۴۸ واحد و فنداسیون ۵۴۲ واحد مسکونی انجام و سرجمع پروژه با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

معاون بنیاد مسکن استان بوشهر یادآورشد: تامین ۱۰ تن سیمان رایگان، ۲ تن میلگرد و پرداخت ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد از مزایای این تفاهم نامه است.

فخرایی با اشاره به احداث یکهزار و ۵۰۷ واحد مسکونی از محل تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تاکنون یکهزار و ۱۷۸ واحد از محل به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد یکهزار و ۱۵۸ واحد منجر به عقد قرارداد، یکهزار و ۵۰۷ واحد پی کنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد فنداسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: این واحدهای مسکونی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

فخرایی گفت: براساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با کمیته امداد قرار است پنج هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد در کشور احداث شود که سهم این استان از این تفاهم‌نامه ۳۰۰ واحد است.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد پرداخت می‌شود.

فخرایی افزود: براساس تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و کمیته امداد قرار است به صاحبان این واحدها یکصد میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت و همچنین ۱۰ تن سیمان رایگان نیز تامین شود.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر در خصوص تفاهم‌نامه احداث واحد مسکن مددجویی گفت: تاکنون ۱۴۹ واحد به بانک‌ها معرفی، ۱۲۹ واحد منجر به عقد قرارداد، ۱۳۵ واحد پی کنی و ۱۲۵ واحد انجام فنداسیون و پروژه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

فخرایی با اشاره به احداث ۱۸۰ واحد مسکونی از محل تفاهم‌نامه بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی افزود: از این شمار ۶۷ واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی، ۵۸ واحد منجر به عقد قرارداد ، ۴۹ واحد پی‌کنی و انجام فنداسیون ۴۸ واحد پروژه با ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

وی یادآور شد: همه این ساخت و سازها با نظارت ۲۳۲ ناظر نظام فنی روستایی انجام می‌شود

موضوع خبر :
  • بیش
  • 25
  • هزار
  • واحد
  • مسکونی
  • روستایی
  • استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بیش از 25 هزار واحد مسکونی روستایی در استان بوشهر نیازمند مقاوم سازی است چیست؟

سوال: