بازنگری در اجرای طرح هادی 115 روستای استان بوشهر

تاریخ ارسال : 1402/05/18

بازنگری در اجرای طرح هادی 115 روستای استان بوشهر

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تاکنون بازنگری 236 طرح هادی روستا‌های استان معادل 58 درصد انجام شده و همچنان طرح هادی 115 روستای دیگر نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر؛ علی افرند در نشست خبری اظهار داشت: قرار است سالانه ۱۰ درصد بازنگری طرح‌های هادی روستایی انجام شود و در این ارتباط امسال نیز کاربازنگری ۵۵ طرح هادی انجام شود.


وی با بیان اینکه ۳۹۲ روستای استان بوشهر معادل ۹۷ درصد دارای نقشه طرح هادی هستند افزود: از ۸۲۰ روستای موجود در استان بوشهر ۴۰۴ روستا بالای ۲۰ خانوار است که در ۳۸۴ روستا معادل ۹۵ درصد حداقل یک فاز طرح هادی اجرا شده و این استان از لحاظ برخورداری طرح هادی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.
افرند گفت: پارسال ۴۳۰ طرح با ۲هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، مسئولیت‌های اجتماعی نفت و ملی اعتبار در این استان اجرا شد.
وی اضافه کرد: از این شمار طرح روستایی ۱۴۴ طرح از محل اعتبارات استانی، ۱۷۱ طرح از محل اعتبارات نفت و ۱۱۵ طرح نیز از محل اعتبارات ملی اجرایی شد.
افروند افزود: این اعتبارات در حوزه عمران روستایی در بخش طرح‌های هادی، ساخت معابر، آسفالت کوچه و خیابان‌ها و دیگر زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.
وی ادامه داد: در مدت هشت سال گذشته آسفالت پنج میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۶۵ مترمربع معادل ۷۱۶ کیلومتر از معابر روستا‌ها با مشارکت دهیاری‌ها با ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
افرند در خصوص واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن گفت: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تا پایان سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۷۹ قطعه زمین در روستا‌های این استان به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده همزمان با گرامیداشت هفته دولت سه هزار قطعه زمین در استان به متقاضیان واگذار می‌شود.
افرند اضافه کرد: همچنین تاکنون ۷۸هزار و ۵۷ جلد سند روستایی و ۱۷ هزار و ۶۴۵ جلد سند شهری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صادر شده است.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال نیز ۲هزار و ۶۰۰ جلد سند روستایی و ۲هزار و ۳۷ جلد سند شهری صادر می‌شود.

 

 

موضوع خبر :
  • بازنگری
  • اجرای
  • طرح
  • هادی
  • 115
  • روستای
  • استان
حوزه متولی :
  • معاونت عمران روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد بازنگری در اجرای طرح هادی 115 روستای استان بوشهر چیست؟

سوال: